mami alvászavar

Hogyan tudod megszüntetni az alvászavart?
Gyakorlati és praktikus tanácsokat , egyszerű technikákat adok a kezedbe, hogy megszűnjön az alvászavarod.
Kérdezz, fejtsd ki a véleményed!

Friss topikok

2008.09.02. 23:21 mamijolalszik

Néhány őszinte szó az alvásnaplóról

Vezess alvásnaplót, amikor nem tudsz elaludni és álmatlanul hánykolódsz. Ígyis-úgyis egyre idegesebben várod a megnyugtató álmot, ami - tudjuk tapasztalatból - nem jön. Ilyenkor nem jó dolog az ágyban maradni. Mit lehet csinálni, hiszen már majd kifolyik a szemed a fáradtságtól. TV? Kötés? Olvasás? A fenét!

Vezess alvásnaplót. Ne álomnaplóval kezd, hanem alvásnaplóval. Ha eredményes akarsz lenni, akkor mérj! Akár fogyókúrázol, akár vezetsz, akár a teljesítményt szeretnéd láthatóvá tenni - mérés nélkül csak fél igazságokat állíthatsz. Az igaz, hogy mérni többnyire unalmas dolog, viszont ha azt méred este/éjjel mikor álmosodsz el, s fekszel le, akkor fölöttébb hasznos információkat kezdesz gyűjteni magadról.

Mintha varázslat lenne, ahogy elkezdesz mérni, bekúszik a gondolataid közé a tény. Foglalkoztatni kezd a dolog. De mostmár nem idegesítő állapot lesz, hanem pusztán egy tény, amit figyelemmel kísérsz.

Az agyad rááll a problémára. S miután az agyunk probléma megoldásra van alapból beállítva, elkezd dolgozni azon, hogyan lehetne javítani az eredményen.

Mit gondolsz miért mérnek a legtöbb nagy cégnél, orvosnál, sportban, kezelések alatt? Azért, mert a mérés javítja az eredményt.

Vagyis, ha  Te is elkezdesz mérni, garantáltan javulni fog a teljesítményed.

Első gondolatra őrültségnek hangzik? Pedig nem az. Miért?

Mert ahogy foglalkoztat a dolog, az agyad elkezd azon gondolkodni, hogyan lehetne hamarabb lefeküdni? Mit kellene tennem azért, hogy nyugodtan elaludjak? Mitől tudnám átaludni az éjszakát? Miért nem tudok x időnél előbb elaludni?

 

Nekem az ágyam mellett van egy kis füzetem, abba kezdtem írni a dátumot, mellé az időt, amikor lefekszem aludni. És a harmadik rubrikába azt, hánykor szerettem volna aznap elaludni. Miután tudom, hogy éjjel 2 előtt kellene elaludnom ahhoz, hogy ne törjem meg az alvási fázisaim, így először az volt a cél, hogy 2 előtt feküdjek le. Aztán úgy terveztem, hogy minden nap 5 perccel előbb bújjak az ágyba, mint előtte való nap.

 

Tudod mi történne, ha mától elkezdenéd írni, hánykor fekszel le, s mikor szeretnél? Vagy azt, hogy mennyit szeretnél aludni naponta? Vagy arra fókuszálnál, hogy ma végigaludtam az éjszakát?

Elmondom mi fog történni: Ha naponta csinálod, leírod a tényt, és a vágyadat is rögzíted mellette, akkor nem a főnökkel fogsz folgalkozni, nem is a napi "kávédarálással", nem rágódsz apró-cseprő dolgokon sem, hanem szépen bekúszik az agyadba az a fránya grafikon, vagy táblázat, amit csinálsz magadnak a lefekvési idődből. Na ezen fog forogni az agyad kereke, és azon, hogyan lehetne javítani a helyzeten.

És megtörténik a csoda: belátható időn belül az agyad elkezd megoldásokat gyártani. Elkezd begyűjteni minden -számodra hasznos- információt. Olyan riportokat fogsz hallani a rádióban, olyan cikkekkel találkozol, olyan tanácsokat veszel észre, és olyan segítő szerekre figyelsz oda, amelyek hozzásegítenek a vágyad megvalósulásához. Hogyan? 5 egyszerű lépésben.

 

Jó éjt, szép álmokat!

A következő rész: 5 egyszerű lépés az alvás javításáért

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: alvás alvászavar javítása alvásnapló


A bejegyzés trackback címe:

https://mamijolalszik.blog.hu/api/trackback/id/tr77645767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.