mami alvászavar

Hogyan tudod megszüntetni az alvászavart?
Gyakorlati és praktikus tanácsokat , egyszerű technikákat adok a kezedbe, hogy megszűnjön az alvászavarod.
Kérdezz, fejtsd ki a véleményed!

Friss topikok

2008.09.03. 00:37 mamijolalszik

5 egyszerű lépés az alvás javításáért

Még mindig az alvásnapló. 5 egyszerű lépésben tudod hozzáadni az életedhez azt az új szokást, hogy alvásnaplót vezetsz, vagyis méred az alvás időd, a felébredéseid, a lefekvéseid idejét. Ezek a következők:

1. Ne csak a fejedben mérj, hanem írd is le. A tényt is, a célt is!  Kérdezd meg magadtól mit szeretnék elérni? Mire vágyom? Mennyi idő alatt szeretném elérni?

2. Állíts össze egy táblázatot, amiben rögzítheted a napi méréseid.

3. Mérj áhitatos kitartással minden nap -tedd ezt a napi rutinod részévé, mint a zuhanyzást.

4. Jegyezd fel a mérési eredményeid, lehetőleg úgy, hogy vizuálisan is hasson. Például egy grafikon épp megfelel erre a célra.

5. Hasonlítsd össze rendszeresen a mért eredményeid azzal, ami a célod. Vagyis a mért eredményeid a cél görbével.

A többi szinte magától fog menni.

 

Példa az alvásnaplóra
  Dátum Hétfő Kedd Szerda Csütörtök stb.
Reggel kell kitölteni. Én a lefekvés időpontját este szoktam, mert reggelre elfelejtem.

Lefekvés időpontja

 

         
  Ébredés időpontja          
 

Alvás időtartama(órában)

         
  Éjszakai felébredések száma          
  Éjszakai felébredések időtartama (órában)          
 

Körülbelül mennyi ideig tartott az elalvás?(percben)

         
  Szedtem-e valamilyen gyógyszert?          
  Szedtem-e gyógynövény készítményt?          
 

Mennyire voltam kipihent ébredés után?

1. Teljesen kipihent

2. Kicsit álmos

3. Nagyon álmos

         
  Mennyi koffein tartalmú italt fogyasztottam?          
  Mikor fogyasztottam az utolsó koffein tartalmú italt?          
Este kell kitölteni

Volt-e időm napközben szunyókálni?

(órában)

         
 

Mennyire voltam álmos napközben?

1. Alig tudtam nyitva tartani a szemem.

2. Gyakran elbóbiskoltam.

3. Nagyjából kipihent voltam.

4. Egész nap friss voltam!

         

 

 A következő bejegyzés az alvási pózokról szól majd.

 

Jó éjt, szép álmokat!

 

 

 

 

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: alvás elalvás javítása alvasnaplo


A bejegyzés trackback címe:

https://mamijolalszik.blog.hu/api/trackback/id/tr25645849

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása